Automobil je vynález, starý přibližně 135 let. První vozidla vypadají ve srovnání s těmi současnými neuvěřitelně legračně, a to se týká nejen „karosérie“, podvozku a pohonné jednotky, ale také samotných kol. Rozhodně nešlo o pneumatiky posazené na discích kol, jaké známe ze současné sériové výroby, tehdy byla kola převážně dřevěná, a ta také poměrně dobře snášela rychlost jízdy, která byla tak nízká, že byste vozidlo za jízdy předběhli. Maximální rychlost prvního automobilu pánů Jamese Watta a Josepha Cugnota byla pouhých 9 kilometrů za hodinu. Představte si jezdit takovými auty dnes, to byste nemohli vykonávat zaměstnání desítky kilometrů daleko od domova.
Rychlost současných vozidel vyžaduje ovšem mnohem sofistikovanější technologii výroby disků kol i pneumatik, musíte se na ně spolehnout i v extrémních situacích a někdy je zátěž na disky kol tak vysoká, že potřebují provést renovaci. Oprava disků se pak neobejde bez speciálních metod, jimiž se jim vrací původní tvar, lesk, barva a další prvky jejich vzhledu.
Pískování – velmi častou metodou renovace disků kol je vhánění abraziva pod tlakem na jejich povrch. Tato metoda se někdy nazývá tryskáním a využívají se k tomu speciální boxy, kde se disk podrobí tlakovému působení např. ocelových kuliček, křemičitého písku, korundu či velmi drobných skleněných kuliček (balotiny).
Lakování – Leštění – pískování povrchu bývá sice velmi jemné, ale někdy je vhodné disk nechat přeleštit pro docílení extra silného lesku a krásného vzhledu. Na přání zákazníka je taktéž možné disky opatřit barevným nátěrem.
Mechanické rovnání – disky kol bývají někdy poškozené vlivem nárazu kamenů, nesprávným parkováním a nájezdem na obrubník atp. Tehdy je nutné disk nejprve mechanicky vyrovnat do původního tvaru. Tato práce je běžnou součástí repasování disků kol.