V posledních několika letech se stále více mluví o prakticky nuceném přechodu na elektrické automobily. Z pohledu ekologie to dává smysl – auta patří již dlouhou dobu k jedněm z hlavních a nejdůležitějších znečišťovatelů a tvůrců lokálního znečištění ovzduší. Je tedy pochopitelné, že je vzhledem k jejich neustále stoupajícímu počtu nutné s tím něco dělat. Musíme si však přiznat, že tato snaha se u velké části populace setkává s odporem.
Minimálně v našich končinách mají elektromobily poměrně nevalnou pověst, a to z mnoha nejrůznějších důvodů. Když se na to však podíváme, vždy se v podstatě dostaneme zpět k několika hlavním bodům, které řidičům vadí. Není tedy na škodu se na ně podívat podrobněji.
Tím hlavním je bezesporu bezpečnost. Požáry elektrických automobilů jsou totiž značně medializované, takže se vytváří představa, že hoří častěji než klasická auta se spalovacím motorem. To však podle statistik není pravda. Riziko vzniku požáru je u obou typů prakticky stejné. Co je však rozdílné, je způsob hoření. Zatímco klasický vůz lze relativně snadno uhasit, u toho elektrického to tak dobře nejde. Škody jsou zde tedy podstatně větší, o nebezpečí pro řidiče i okolí ani nemluvě.
Dále zde máme otázku dojezdu. Ta je samozřejmě u elektrického auta menší, nehledě na fakt, že síť dobíjecích stanic není ani zdaleka tak velká, jak by mohla být. Zde je však otázkou, zda většina z nás skutečně klasický dojezd využije. Valná většina z nás totiž svůj vůz používá pouze k popojíždění mezi prací, nákupem a domovem, což elektroauto bez problému zvládne.
Pak je tu jeho spolehlivost, především pak v zimních měsících. Zde je ovšem třeba říci, že ta není nijak skvělá ani u vozidel se spalovacím motorem – kolikrát jsme již museli zamrzlé auto nažhavovat, než konečně nastartovalo? Jistě, elektromobil se nehodí pro každého, avšak pro běžného řidiče jsou dnešní modely poměrně dostačující.